Spiegelen

Tekenschermen: Ctrl + M (Mirror)

Met deze functie kun je ruimten spiegelen.

1.    Klik in de menubalk op de functie Spiegelen in het deelvenster Geometrie bewerken.

2.    Ga met uw  muis op het object staan wat je wenst te spiegelen. Dit kunnen, afhankelijk van uw  selectiefunctie, ruimte(n).

3.    Er verschijnt een vlak met hierin een pijl. Hiermee kun je uw  spiegelvlak bepalen.

4.    Klik met de linker muisknop. Er verschijnt nu een gele pijl.

§ Voor het direct spiegelen direct tegen de geselecteerde ruimten aan druk je op Ctrl + linkermuisknop. In dit geval is de functie direcht gereed.

5.    Verplaats uw  muis willekeurig over het scherm.

6.    Wanneer je met uw  linkermuisknop klikt wordt de selectie gespiegeld naar de plaats waarop de selectie zich op dat moment bevindt.

 

Vanaf stap 5 kun je ook onderstaande stappen gebruiken:

5.    Voer het gewenste afstand van het spiegelvlak in (afstand [mm]) en druk op ENTER. De selectie zal gespiegeld worden op basis van de ingevoerde waarde.