Als je een foutmelding krijgt is er iets niet goed gegaan met de activatie. Je kunt een van de volgende foutmeldingen krijgen:
Dit betekent dat Vabi Elements geen verbinding met onze licentieserver kan maken. Je dient dan het volgende uit te voeren:
Controleer of je daadwerkelijk verbinding hebt met het internet door bijvoorbeeld naar de website www.vabi.nl te gaan. Als deze website juist laadt, ligt het waarschijnlijk aan een firewall, proxy-instellingen of beperkte rechten voor internetbezoek. Neem
hiervoor contact op met je systeembeheerder.
Informatie voor de systeembeheerder: https-poort 80 dient voor twee IP-adressen voor Vabi Elements (elements.exe) open te staan.
Klantgegevens zijn niet goed ingevoerd! Contoleer het klantnummer. Heb je als klantnummer zes cijfers ingevoerd zonder de letters KN? Indien je maar vijf cijfers kent, dan dien je er een 0 achter te plaatsen. Controleer het e-mailadres en wachtwoord door in te loggen op https://user.vabi.nl.
Wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan op https://user.vabi.nl. Ook kan hier een nieuw wachtwoord aangevraagd worden.
Dit betekent dat je e-mailadres geen rechten heeft om EPG en/of Gebouwsimulatie te gebruiken. Dit kan alleen de technisch contactpersoon van Vabi binnen je bedrijf wijzigen op https://user.vabi.nl onder Beheer gebruikers. Voor meer informatie, zie Vabi gebruikersbeheer.
Figuur 2: een e-mailadres gebruikersrechten geven op https://user.vabi.nl
Dit betekent dat Vabi Elements op het maximaal aantal werkplekken van je bedrijf staat geactiveerd. Het aantal Werkplekken is even hoog als het aantal In gebruik. Hierdoor kan Vabi Elements niet op een extra werkplek geactiveerd worden. Om Vabi Elements te kunnen activeren, moet je Vabi Elements op andere computers de-installeren en deactiveren, of moet het aantal werkplekken opgehoogd worden. Er kunnen werkplekken bijbesteld worden via de Vabi Webshop.
Een geactiveerde module kan enkel gedeactiveerd worden door de software te verwijderen van je computer.